Клубы - Twee (of meer) van het zelfde ras??

Waarom hebben jullie voor dit specifike ras gekozen?

Член Содержание
9.июня 2008 08:27

Hoe komt het dat je verliefd bent geworden op dit ras? Vind je nog meer rassen leuk of is dit het enige ras voor jouw? Wat zijn de voor en de nadelen?

10.июня 2008 15:57

Ik vind alle beesten hardstikke tof maar sinds we Raynah hebben ben ik helemaal verliefd op de duitse dog! Wat onder doggenliefhebbers een bekend gezegde is : eens een dog, altijd een dog gaat voor mij zeker op. Ik heb het doggenvirus flink te pakken.
Waarom ik de duitse dog leuk vind: de combinatie van het voorkomen en het karakter, imposante grote hond, die toch zeer aanhankelijk en zachtaardig is.
De Duitse Dog is een uitstekende gezinshond, aanhankelijk voor het gezin, loyaal, vriendelijk en gemakkelijk in omgang met andere dieren.
Nadelen van een duitse dog, ze zijn lomp (dit kan opzich ook wel grappig zijn )!

15.июня 2008 00:55

Sinds Beer ben ik helemaal weg van dit type honden. Beer was een kruising rottweiler/herder en deed zijn naam alle eer aan! Toen ik hem heb moeten laten inslapen, heb ik drie weken zonder hond gezeten. Daarna weer heel snel op zoek gegaan naar een maatje in huis. Bewust weer een type hond, zoals beer. Want ondanks dat hij in het asiel zat, was het echt een wereldbeest!!!
En voor Boy zochten we dus een soort gelijke hond. Die wel wat kan hebben, maar niet over zich heen laat lopen. En daarom is Minka er.
Ik noem ze mijn her-en-der-herders... hahahaha. Maar ben er ook achter welk ras er dicht bij zit qua karakter en uitstraling: de beauceron. Dus mocht er over een lange tijd een plekje hier vrij komen, dan zal een beauceron ons roedeltje gaan vergezellen!!!!

15.июня 2008 21:17 | редактировался 15.июня 2008 17:20

Ik was 9 jaar toen ik Border Collie Tasja kreeg en ben dus met dit superras opgegroeid. Toen het na Tasja niet wilde lukken weer een BC te krijgen heb ik de verwaarloosde en mishandelde Bouvier Anouk (toen 3,5jr) van de buren overgenomen, dat was ook een superhond die het behoorlijk lang bij mij heeft uitgehouden tot haar 14jr en 5mnd, MAAR een jaar later kwam BCpup Daisy erbij want het BC-virus bleef kriebelen (eigenlijk meer heftig jeuken hahaha).
Na Daisy ben ik 3,5 jaar hondloos geweest en toen mijn zwager me vroeg hem te helpen met het zoeken naar een geschikt hondje voor hem (Cavalier King Charles Spaniel reu Sammy) stak het BC-virus z´n kop weer op. Even twijfelde ik om een broertje van Sammy te nemen maar ja net als de meeste hier ook zeggen;
"Eenmaal een ...(BC) altijd een ...(BC)",
dus binnen een maand kwam BC Ebony (toen 20 mnd) op mijn pad en weer 10 mnd later kwam BC Peanuts (toen 18 mnd) de roedel versterken.
Meest kiest men toch voor het ras waar je mee opgegroeid bent ofwel wat voor ras/hond men als eerste had

15.июня 2008 22:16

Ik heb de Chihuahua gekozen door om dat het makelijk mee tenemen maar ze kunnen niet alleen zijn willen graag zoort genoten als maatje want ze houden van spelen maar ook van rust.
en eigenlijk is een Chihuahua een virus want ze zijn super lief en aanhankelijk en de geheim van de Chihuahua weet ik in middels al maar voor dit moet je toch zelf een Chihuahua nemen of even op mij forum komen waar al heel veel info staat over de kleinste hond van de wereld met vol verassingen .
en zo als jullie weten was Laila in begin alleen en toen Kwam Roosje er bij maar om dat Roosje niet alleen was gekomen hebben we Gaby er maar bij genomen.
ik heb nu van groot na klein net trapje in de Chihuahua´s
en ik heb wel gekozen voor de lang haar Chihuahua om die minder blave en minder nerveus zijn dan de kort haar die is vel.
en vaak is welde kort haar kleiner .
nou als je meer wilt weten over chihuahua je bent wel kom op ons forum

Gr Selma met de liefde voor de Chihuahua

Maar ander diertjes zijn ook lef hoor knuffjes xxx

16.июня 2008 15:24 | редактировался 16.июня 2008 11:24

Nou dan ik ook maar even.
Volgens mij is het zo dat als je eenmaal kennis maakt met een bepaald ras en het is liefde op het eerste gezicht dat dit ook NOOIT meer overgaat.

Toen ik een jaar of 10 was hadden kennisen van m´n ouders dehond van hun zoon te logeren. en dat was dus een old english sheepdog (oes). Ik vond haar geweldig, ze was echt een lieverd. Helaas is zij veel te vroeg overleden aan kanker.
Toen ik 18 was en fulltime werkte wilde ik heel graag een hond, maarja ik woonde nog bij paps en mams en die zagen dat niet zo zitten, ahhahah. Maarja ik kan erg goed doordrammen. Uiteindelijk een jaar later was m´n vader achter het adres van een fokker gekomen en die had net een nest en alle pups waren nog beschikbaar, dus wij hadden eerste keus.
En zo is oes Whitney in m´n leven gekomen, een fantastisch beest die helaas van een broodfokker kwam en veel te kort heeft geleefd. Ze is 6 en half geworden, dit was in 1996.
In 2004 begon het oesvirus weer kriebelen en zijn m´n man en ik op zoek gegaan naar fokkers met nestjes, helaas was een pup aanschaffen even boven de begroting, om het zo maar even te zeggen, maar ik heb toen wel een uur lang met de fokker van Belle aan de telefoon gezetten en en geklept en het klikte erg goed met haar. Alleen kon zij kon niet helpen, dan maar even sparen.
Een week later belde zij ons terug met de mededeling dat zij een oesteef voor ons had en dat was dus Belle.
Twee jaar later hadden wij het erover om er een pup bij te nemen, ik wilde er erg graag twee. Ook nu hadden we weer gelukt want Belle´s fokker wist een reupup van 4 maanden die weg moest uit zijn gezin, Danmian dus.
Het zijn echt maatjes van elkaar geworden. Belle is de baas en de beschermer vooral van onze zoon. Damian is de clown, maatje van onze zoon, lomperik soms erg komisch, maar voor hem erg lastig, hij bedoelt het goed, maar hij kan gewoon niet overweg met z´n grote lijf en hij isa in z´n gedrag nog echt een pup van 6 maanden, hij is een beetje blijven hangen. Maar ze zijn vooral heel lief en voelen je stemming erg goed aan. Als je knuffel nodig heb dan komen ze bij je zitten en gaan met hun kop net zolang op zoek naar je handen totdat je ze gaat aaien.
Ow ik kan nog wel uren doorgaan met vertellen waarom dit ras zo fantastisch is. Maar volgens mij hebben we dat allemaal wel met onze eigen rashonden.

18.июня 2008 00:47

... Van huis uit ben ik wel opgegroeid met honden, maar dat waren geen van alen Shih Tzu´s
... Toen ik werd geboren fokte mijn vader met Chow-Chows en hij had ook nog 2 Bouviers des Flandres ... De 2 "boefjes" heette Mona (een grijsgestroomde) en Fifi (een zwarte), en qua karakter verschilden ze ook enorm met elkaar! Fifi was nogal druk en blafferig en ook territoriaal terwijl Mona de goedheid zelve was, zelfs zo sullig en zachtaardig dat de mussen uit haar voerbak kwamen eten! Verder beschouwde ze me als haar eigen puppy en ik heb menig middagdutje in het hondenhok gedaan, gezellig bij Mona die me helemaal aflebberde als ze merkte dat ik wakker werd Het was jammer dat mijn vader Mona zomaar weg heeft gedaan want het was echt m´n maatje, "mijn" hondje ... Najaah, hond Ze had ook wel een paar kleine nadelen want ze kon niet tegen alleen zijn en dan ging ze loeien en ook als het onweerde en verder vond ze in de koeienvlaaien rollen helemaal het einde, net als autorijden
We hebben bij ons thuis altijd dieren gehad, later ook nog een bastaard vlinderhondje en een boerenfox, maar, hoewel ik ze stuk voor stuk mooie hondjes vond was mijn eerste ontmoeting met een Shih Tzu wel heel bijzonder ...

Één van mijn tantes had een Pekingees, maar dat was niet zo´n lieve, terwijl een andere tante 2 hele lieve Pekingezen had, net zoals de buurvoruw van weer een andere tante van me (lekker ingewikkeld, ghehehe!) ... Pekingezen vond ik we wat gezelligs hebben, net als Mopshondjes, maar, het was die ene ontmoeting bij een oudtante van me (die een beetje broodfokker is trouwens) die me deed smelten ...
Deze oudtante fokte met verschillende hondenrassen, zoals langharrige teckels, Cavelier King CHarles Spaniels, Mopshondjes, Yorkies, ook grote honden ... EN dus ook met SHih Tzu´s ... Het was een beetje een hondenhandelaar, maar okee ... Ik stond daar als 7 jarig meisje voor een hele kleine bench waar een verfomfaaide Shih Tzu moeder met 5 puppies zat en in haar bewoordingen was die Shih Tzu "agressief" en jaah ... Ze deed ook we grommen en blaffen tegen me, maar, we bleven ekaar wel aankijken, en het gekke was dat ik heel stellig het gevoel kreeg dat ze zo was omdat ze zo behandeld werd door mijn oudtante, want, eigenlijk had ze op een mooi kussentje moeten liggen met haar puppies en had ze een mooie vacht moeten hebben ...

Als kind droomde ik vaak dat ik op bezoek ging bij een dame alleen die een laag hekje rondom haar betegelde tuintje had, en zij had een stuk of 4, 5 van die langharige Lhasa Apso of Shih Tzu achtige hondjes die ik altijd wilde aaien, maar vaakk had deze vrouw geen tijd en dan riep ze haar hondjes weer naar binnen ...

Echter, ik was pas helemaal "om" toen een vriendin van me Bonnie (de oudere broer van Muppy) had gekregen ... Wowy wat een lief hondje! Een jaar later kwam Muppy in mijn leven, en dat was Liefde op het eerste gezicht
Al snel werd het een virus ... Het Shih Tzu-virus ...
De ware Shih Tzu liefhebber zegt: Wanneer je 1 keertje maar lang genoeg in de oogjes van een Shih Tzu hebt gekeken, begrijp je waarom we - hoewel we eigenlijk van alle dieren en ale honden houden - geen andere hond meer willen dan een Shih Tzu

Wat me zo aantrekt in de Shih Tzu? Nou, hun verschijning ... VLoeiend, golvend, soms zelfs een beetje puppy-ahtig, maar bovenal sierlijk, fier en het is 1 bonk Positiviteit!
Qua karakter zijn ze warm, lief, intelligent, zelfstandig, sociaal, waardig, speels, soms een tikje gereserveerd, verwaand, behoorlijk eigenzinnig, vrolijk van aard, Oosterlijke ondoorgrondelijkheid en gereserveerdheiid ... Het is bij een Shih Tzu niet altijd even duideijk of ze het wel echt euk vinden wat je doet en sommige mensen weten dan ook niet altijd wat ze aan hen hebben. Ze zijn namelijk niet snel geneigd tot agressie, maar hanteren andere (soms cowneske) manieren om te laten blijken dat ze iets niet leuk vinden ... Zie dan als baasje maar de link te leggen Ze zijn zeg maar ongecompliceerd gecompliceerd, of gecompliceerd ongecompliceerd ... Net hoe je het wilt noemen
Verder hebben Shih Tzu´s gevoel voor humor en eigenlijk vinden ze het altijd wel goed, zolang ze maar in de nabijheid van hun dierbaren mogen vertoeven Dat doen ze namelijk nog liever dan thuisblijven

Nadelen zijn er ook ... BIj SHih Tzu pups duurt het gemiddeld zo´n 7 maanden eer ze zindelijk zijn, want, het is niet dat ze het niet snappen, maar, "Waarom buiten plassen als het regent? En waarom een half uurtje langer wachten omdat baasjelief zonodig wil uitslapen? Half 9 is half 9 en ach ... Als het 5 minuten later is dan doe ik het wel op de mat, als ik het maar kwijt ben heh?" Ze zijn dus een beetje laks soms en bovendien kan een Shih Tzu LETTERLIJK pissig op je zijn en zal zich er dus ook niet voor schamen om uit boosheid of jaloezie z´n kont voor je voetjes te parkeren om daar een plasje te droppen ... Trek er dus maar een goed jaartje voor uit eer een Shih Tzu volledig zindelijk is!
Een ander nadee zijn de lange haren ... Maar daar zijn trimmers voor

Verder zijn Shih Tzu´s niet luidruchtig en ze passen zich makkelijk in aan welke leefomgeving dan ook ... Flat, herenhuis, maakt niet uit! Een Shih Tzu vindt 4 keer per dag 15 minuutjes wandelen al goed, maar, ze kunnen ook een actieve en sportieve metgezel zijn tijdens een hele lange boswandeling van pakweg 4 uur!

Shih Tzu´s zijn sociaal naar honden, katten en kinderen, maar het beste werkt wel wanneer je ze er al vroegtijdig aan laat wennen, anders kan hun zelfstandige karakter hen in de weg staan Een Shih Tzu kun je niet opleggen om voor je te werken, ze delen hun eigen werkschema´s in, evenals hun werkuren ... Ze accepteren hun baasje/vrouwtje als meerdere, maar, bij hun diepste geheim zul je nooit komen (Oosterse eigenzinnigheid), maar ooooooh! Wat weten ze het goed om je om je vinger te winden als het nodig is! Dan gooien ze a hun charmes in de strijd en die hebben ze nogal wat, net als kapsones ook trouwens

Al heeft de Shih Tzu een speciaal plekje, ik hou van ale levende wezens

23.июня 2008 19:54

Mijn man is enorm voor duitse herders, hij kan uren op de pc rondneuzen in sites van duitse herders (vandaar dat wij 2 pc´s hebben ) Rex was een heel rustige en goede waker, hij luisterde enorm goed en was goed beschermend, vandaar de tweede duitse herder. Ik heb mijn hart bij spike laten vallen, hij heeft zowat het karakter van mijn bobtail vroeger, die was ook zo aanhankelijk. Daarmee zal mijn keuze heel moeilijk worden als we een volgende zouden nemen. Dat wordt terug een munsterlander of een bobtail. Uiteindelijk vind ik heel veel rassen mooi maar ik probeer het meestal te zoeken in zeldzame rassen, ik ben bang voor overkweek. ik heb dit meegemaakt met mijn bobtail en heb daar lang van afgezien, Ook faedo, onze duitse herder, heeft dikwijls wel een probleem en na zoeken weten we dat het ook door overkweek komt.
groetjes karin en pootje van spike en faedo

15.июля 2008 20:41

ik heb mijn hele leven al honden gehad maar heb een allergie opgebouwd, dus toen onze golden retriever kwam te overlijden hadden we zoiets van wat nu??? ik kan niet zonder hond dus ik ben op internet gaan zoeken had al eens een keer iets gehoord over de portugese waterhond dat die gebruikt word bij mensen die allergisch zijn.
De portugees is een hond die best veel vachtverzorging nodig heeft maar na wat meer surfen over het net kwam ik dus bij de spaanse waterhond terecht.
een niet zo grote hond, leergierig, energiek, en heeft geen vachtverzorging nodig, de klitten moeten gescheurd worden en 1 tot 3 keer per jaar scheren.
De keuze was gauw gemaakt toen ik een fokker ontdekte die een nestje pups had die geboren waren op dezelde datum als onze golden en dat werd dus brinco. Twee jaar later wilde ik er nog een bij omdat ik twee honden altijd super heb gevonden en ik train nu dus met beide honden en het zijn mijn allesies ik zou ze nooit meer kwijt willen, en mocht een van de twee door ouderdom komen te overlijden dan zal er zeker na verloop van tijd weer een spanjaard komen
voor mij geen ander ras meer.
groetjes silvia
poot macho en brinco

14.сентября 2008 04:45

Wij zeggen altijd dat we besmet zijnb met het ieren virus. Ja wij hebben dus Ierse wolfshonden. We zijn zo besmet geraakt met dit virus dat we vorig jaar besloten hebben om ook met dit super ras te gaan fokken. Dus aanvraag gedaan bij de Raad van Beheer en na 5 maanden kregen we het groene licht. We konden onze eerst gekozen kennelnaam gebruiken. Maar ja toen moesten we nog een geschikte teef hebben . Op dat moment hadden we een reu en een teef. Helaas kunnen we niet met deze honden fokken. De reu heeft epilepsie ( 28-07-2008 overleden) en de teef het DCM ( hartkwaal). Maar sinds 30 mei zijn we in het bezit van een pracht pup. Nu maar duimen dat ze goed gezond is en ook volgends de raskemerken alles heeft. Zoals het er nu uit ziet leuk dat wel. Wij zijn sinds 1990 in het bezit van ierse wolfshonden. Vooral het karakter van dit ras zijn we op gevallen. Ze worden ook vasak de vriendelijk reus genoemt. Dat is geen woord verkeerd trouwens.
Kijk maar eens op onze site voor meer info over dit super ras.
http://members.home.nl/willow/iersewolfshond.htm Onze algemene site.
http://www.ashlingailin.nl/ onze fokkers site.

Groet Toos en de honden Eve & Nuala